Amerykanin Shaun White, jedna z największych gwiazd snowboardu ostatnich lat, najpierw skrytykował kalendarz igrzysk w Soczi, a później wycofał się z rywalizacji w slopestyle. Dwukrotny mistrz olimpijski chce skupić się na walce o trzecie złoto w halfpipe.
Finał slopestyle i pierwszy trening halfpipe pokrywają się czasowo. Choć w oficjalnym oświadczeniu nie wyjaśnił, że to jest powodem rezygnacji ze startu w pierwszych zawodach olimpijskich w Soczi, to jednak White przyznał: – Stracić jeden dzień treningu na całkowicie nowym obiekcie jest potem bardzo trudno nadrobić. W takich wypadkach po prostu człowiek musi zdać się na swoje umiejętności, by jakoś to wszystko poukładać.
W slopestyle zawodnicy jeszcze w historii igrzysk nie rywalizowali. White,
znany z odważnych akrobacji na desce snowboardowej, ale i deskorolce, został
zgłoszony do nowej konkurencji i przez wielu uznawany był za faworyta.
We wtorek jednak na jednym z treningów przewrócił się i doznał urazu
nadgarstka. Skarżył się wówczas na niebezpieczna trasę i nawet zaapelował do
organizatorów o jej zmianę.
Oficjalnie jednak komunikat brzmi: "Shaun postanowił wycofać się z
rywalizacji w slopestyle, ponieważ w pełni chce się skoncentrować na zdobyciu
trzeciego złotego medalu w halfpipe".
W amerykańskiej ekipie przyjęto jego decyzję ze spokojem, a nawet ją
pochwalono.
– Shaun jest absolutnym profesjonalistą i podjął słuszną sportowo decyzję.
Szanujemy to – skomentował szef amerykańskiego związku snowboardu Jeremy
Forster.
White znany jest też z bujnych czerwonych włosów, dzięki którym zyskał
przydomek "latającego pomidora". Tym razem jednak postanowił je obciąć.
Dlaczego? By wyrazić bunt.
– Wszyscy kojarzyli mnie przede wszystkim z moją fryzurą. Słyszałem na
okrągło, że nie mogę obciąć włosów, bo to mój znak rozpoznawczy, więc
postanowiłem to zrobić – poinformował.
White wywalczył dwa złote medale olimpijskie w konkurencji halfpipe.
Regularnie uczestniczy w zimowych X-Games (igrzyskach sportów ekstremalnych),
na których każdego roku, począwszy od 2002, zdobywa medal.
Jednym z jego sponsorów jest producent napojów energetycznych, który
ufundował mu w Silverton w Kolorado prywatny, najnowocześniejszy na świecie,
obiekt snowboardingowy. Koszt jego budowy wyniósł ponad milion dolarów. Poza
tym zapewniono mu transport helikopterem z każdego miejsca świata oraz stałe
dostawy śniegu.
W rywalizacji slopestyle nie wystąpi żaden Polak, ale w halfpipe do walki
staną Michał Ligocki i, wśród kobiet, Joanna Zając.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.